۲۹ میلیون قطعه بچه ماهی سفید و کپور امسال برای حفظ ذخایر آبزیان دریای خزر در مازندران تکثیر می شود .

تکثیر طبیعی ۲۹ میلیون قطعه بچه ماهی سفید و کپور در مازندرانولی الله محمدزاده سرپرست شیلات مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: شیلات استان به همت صیادان استان با بهره گیری از روش تکثیر طبیعی برای افزایش صید ذخایر آبزیان تلاش می‌کند امسال ۲۵ میلیون قطعه بچه ماهی سفید به صورت طبیعی و ۴ میلیون قطعه بچه ماهی کپور تکثیر می شود .

وی افزود: شیل گذاری در بستر رودخانه و احداث حوضچه ماسه‌ای از روش‌های مورد استفاده برای تکثیر طبیعی است.

محمدزاده گفت: ۹ جایگاه تعاونی صیادی پره در ۱۴ رودخانه شیل برای تکثیر طبعیی و تولید بچه ماهی سفید و کپور احداث شد.

سرپرست شیلات مازندران افزود: روش تکثیر طبیعی علاوه بر کمک  به حفظ ذخایر ژنتیکی دریای خزر کمک فراوانی به افزایش کیفیت و کمیت محصولات صید شده توسط صیادان مازندرانی می‌کند.

وی از مزایای تکثیر طبیعی ماهیان با استفاده از روش شیل گذاری و پرورش در استخر‌های ماسه‌ای ساحلی را جفت یابی تغذیه طبیعی، تلفات اندک، ضریب رشد بالا و جلوگیری از صید بی رویه اعلام کرد.

محمدزاده گفت: بازسازی ذخایر آبزیان دریای خزر یکی از اساسی‌ترین محور فعالیتی این اداره کل است که نقش مهمی در احیاء ذخایر آبزیان و تثبیت اشتغال و درآمد دارد.

سرپرست شیلات مازندران افزود: فراهم نمودن بستر لازم برای تخم ریزی ماهیان امری مهم است که شیلات استان اقدام به شناسایی رودخانه‌های مستعد استان کرده و با مشارکت جامعه صیادی از طریق انتقال مولد به مکان تعیین شده در رودخانه‌های مستعد، شرایط امن و بستر لازم را برای تخم ریزی ماهیان فراهم می‌کنند.

انتهای پیام /ر

تکثیر طبیعی بچه ماهی سفید و کپور در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.